ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Τρίτη 10 Απριλίου 2012

ΕΡΓΑ ΜΟΝΤΕΡΝΑΣ ΤΕΧΝΗΣ

Το 18 μέτρων ύψους από σιδερένια μάζα γλυπτό αποκτά ένα χαρακτήρα έργου δυναμικό. Στήθηκε το 1966. χαρακτηρίστηκε ως σύμβολο της μεταπολεμικής ανάπτυξης της χώρας. Αν και αμφισβητήθηκε ύστερα από 45 χρόνια συνεχίζει να είναι ένα από τα σημαντικότερα υπαίθρια γλυπτά και να αποτελεί έργο που αντιστέκεται στο χρόνο και βρίσκεται συνέχεια στην επικαιρότητα.


                                        Φιλοτεχνήθηκε από Ζογγολόπουλο (1966)    
                                                   Εγνατία και Αγγελάκη ΔΕΘ


ΛΟΥΟΜΕΝΗ
Ολόγυμνη γυναίκα καθήμενη με  νωχελική στάση όπου το κεφάλι της γέρνει νωχελικά προς τα πίσω. Δίνει την εντύπωση ότι καθρεπτίζεται στο νερό της λιμνούλας πάνω στο οποίο κάθεται.

Φιλοτεχνήθηκε από το Νίκο Παυλόπουλο (1969)
Ανάμεσα Βασιλικό Θέατρο και Λευκό Πύργο

ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΣΦΥΡΙΖΕΙ
Ένα παιδάκι σε ανέμελη στάση όπως είναι κάθε παιδί. Έχει τα χέρια του στη μέση του και σφυρίζει ανέμελα ενώ κατουρά στη μικρή πισίνα που το περιβάλλει. Υπάρχει μια φυσικότητα στη στάση του παιδιού, μια ισορροπία που αποδίδει άριστα το παιδικό κορμάκι. Διακρίνεται ακόμη μια αθωότητα και ένας αμέριμνος τρόπος συμπεριφοράς.

Φιλοτεχνήθηκε από το Ν.Παυλόπουλο (1968)
Πλατεία Ναυαρίνου

ΟΜΠΡΕΛΛΕΣ 
Σωλήνες που κρατούν τις ομπρέλλες. Κατασκευασμένες από μεταλλικό πλέγμα και σύρμα παίζουν με τον αέρα και το φως, ενώ προστατεύουν την πόλη από κάθε τι κακό και επώδυνο.

                                             Φιλοτεχνήθηκε από τον Γ.Ζογγολόπουλο
                                               Απέναντι από το Μακεδονία Παλάς

ΠΟΛΙΤΕΣ
Δύο άνδρες και μια γυναίκα φαίνεται να προσέχουν και να διαβάζουν ένα έντυπο που κρατούν στα χέρια τους. Είναι φτιαγμένο από μπετόν –αρμέ. Τυπώνεται η έκφραση, η δύναμη, και η άριστη κατανομή των όγκων.


                                      Φιλοτεχνήθηκε από το Μανόλη Τζομπανάκη (1989)
                                                            Πλατεία Αγίας Σοφίας


ΠΑΛΜΟΣ
Μπρούντζινη σύνθεση όπου συνενώνονται αποσπάσματα γυναικείας μορφής με γεωμετρικά αφαιρετικά στοιχεία σε  αρχαϊκά πρότυπα. Όλα υπάρχουν πάνω σε μια σφαίρα. Καλλιεργεί την φαντασία όπου μπορεί ο καθένας να φανταστεί ό,τι θέλει.

                                               Φιλοτεχνήθηκε από το Δ.Αρμακόλα (1978)
                                                   Απέναντι από το Μακεδονία Παλλάς

ΚΟΡΜΟΣ ΔΕΝΔΡΟΥ
Κορμός δένδρου πεσμένος και σκεπασμένος από μια τσιμεντένια πλάκα μέσα στα δένδρα της αυλής του μουσείου. Το έργο είναι αφιερωμένο στον Αλέξανδρο Ιόλα.

Φιλοτεχνήθηκε από τον Κώστα Τσόκλη (1988)
Αύλειος  χώρος Αρχαιολογικού Μουσείου
Παρέμβαση οικολογική για τα όσα συμβαίνουν στον πλανήτη όπου η πανίδα και η χλωρίδα κινδυνεύουν από τις λεηλασίες των πολιτισμένων ανθρώπων. Πήρε το όνομα περιστερώνες γιατί κατάντησε φωλιά περιστεριών.
 

Φιλοτεχνήθηκε από τον Γ. Τσακίρη
Απέναντι από τη ΧΑΝΘ


ΖΕΥΓΑΡΙ ΜΕ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Είναι μια μεταλλική σύνθεση όπου απεικονίζεται ένα ζευγάρι και το περιστέρι υψωμένο στα χέρια της γυναίκας σε ανοδική πορεία . Νομίζει κανείς ότι πρόκειται για ένα και μόνο σώμα. Η ανοδική πορεία του πουλιού οδηγεί τις μορφές προς τα πάνω με αποτέλεσμα όλη η σύνθεση να μεταβάλλεται σ’ ένα κινούμενο σώμα που χαρακτηρίζεται από τη ρυθμική εναλλαγή επιπέδων και οξυκόρφων επιφανειών.

Φιλοτεχνήθηκε από το Μανόλη Τζομπανάκη (1974)
Παρκάκι Λεωφόρου Παραλίας με Γ.Παπανδρέου
Πηγή:http://www.glyptothiki.gr

1 σχόλιο :

  1. Η ομάδα του πολιτιστικού προγράμματος του 2ου Γ/σίου Σταυρούπολης γνωρίζει και παρουσιάζει την ιστορία της πόλη της Θεσσαλονίκης.

    Πριν κάνει τα πάρα πάνω καλό είναι να μάθει τους κανόνες που διέπουν τις δημοσιεύσεις εργασιών στο διαδίκτυο.

    glyptothiki.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή